June 23, 2021

Ukraine Breaking News

Ukraine Breaking News | The Latest News In Ukraine

THE ENGINES OF UKRAINE FOR THE JETS OF CHINA

THE ENGINES OF UKRAINE FOR THE JETS OF CHINA




Ukraine became the target of another information attack by a major American newspaper. It is directly related to the issue of cooperation between the Ukrainian military-industrial complex and one of its foreign trading partners. This time it’s big enough: China.

The Washington Times in one of these articles “caught” Ukraine in the supply of engines for Chinese military aircraft.

Before delving into the details of the scandal – let’s call it a scandal – it is necessary to mention for non-US readers that the WT is not a very influential newspaper (by American standards); conservative and rather archaic in its views, it was originally created as an alternative to the liberal monster we know as the Washington Post. This media structure has lost subscribers every year and, consequently, money and influence. That’s why it needs scandals. But not a scandal with a “yellowish” tinge, but delicious, which conscientious senators would like to have at lunch.

Probably, the information and the source should not be checked at the same time. They just have to be. The main thing is circulation. And it doesn’t matter if it smells like an old Soviet typewriter.

So it happened now: because this newspaper urged the president of the United States to punish our country for providing the engines for the needs of the Chinese Air Force – “Hongdu L-15” (JL-10) combat trainer aircraft , i.e. jets on which Chinese pilots will be trained to take off and land on the aircraft carrier deck.

Sure, the PRC is a clear rival for the US, moreover, the countries are currently in a state of economic confrontation, but the article itself was written not from the possession of care for the US economy, but from the benefits of the Russian Army Industry, which has Ukraine as a competitor in this sector.


Let’s explain: 18 years ago – as the political-military columnist Alexander Kovalenko points out – the Ukrainian and Russian parties agreed with China to participate in the construction of the “Hongdu L-15”. This work began in 2000, when the Ukrainian state enterprise Ivchenko-Progress ZMKB and the Russian Yakovlev OKB started producing and supplying various propulsion systems for this project.


In addition, in 2010, the Chinese launched the first aircraft and ordered engines with the afterburner AI-222-25F in the Ukrainian enterprise “Motor-Sich”.


The Russians then did not pay much attention to these relatively independent Kiev games, as Ukrainian political life had been objectively subordinated to the Kremlin before the war. But everything changed after the annexation of Crimea and the occupation of some regions of the Donetsk and Lugansk regions. To be more precise, after President Petro Poroshenko’s direct decree on the ban on arms trade with the occupier.


Next, we observed the failure of Rogozin’s “import substitution” reform in Russia and the further surrender of positions in global arms markets: India, Thailand, Turkey, etc. We have seen how new technical developments have been partially replaced by cartoons with the participation of the Russian president.


However, we have gone off topic here. The fact is that after leaving the Russian market, Ukrainian Motor Sich began to develop new markets, including China. Also, for these purposes, the latest modification of the AI-222 aircraft engine was produced, without Russian components.


And now the most important thing: it turned out that the Russians previously simply violated all possible licensing conditions and are now trying to sell a similar engine to China.


… At the same time, the Russian Federation uses the artifact in violation of the license conditions AI-222 engines from the Yak-130 combat training aircraft, and they are constantly trying to arrange their delivery to China instead of Ukrainian products.“- emphasizes the Ukrainian producer.


But the strangest thing is that the current information attack, like two drops of water, looks like a scandal from a year ago – when the New York Times accused Ukraine of handing over engines to North Korea. Then as now the attack took place in August.


To remember the past


Let’s go back to August 14 of last year and remember the controversial material, published by the NYT newspaper, in which Ukraine was indicated as the Ukrainian supplier of RD-250 engines for the construction of North Korean ICBMs.


The authors of the article – William Broad and David Sanger – referred to a report by Michael Elleman, a researcher at the International Institute for Strategic Studies (UK).


Alone, Elleman was a good figure to create a provocation, since in the period from 1995 to 2001 he was the head of the joint threat reduction program in Russia, this fact is indicated in his biography. The scientist’s work focused on the dismantling of obsolete long-range missiles.


In his report, Elleman points out that the engines for North Korea could come from four companies that had previously been located on the territory of the Soviet Union, one of which was the Ukrainian company PivdenMash (YuzhMash). At the same time, in the report he also mentioned the Russian Energomash plant and rockets of the Cyclon type, which in the early 2000s were bought by Russia in Ukraine with exactly the same engines.


But what have the American journalists written? They clearly indicate: the main supplier is the Ukrainian side.


And only later it was revealed that the Russians have been supplying the DPRK with spare parts for rockets, fuel, nuclear scientists for many years. Just as it is only after time it turns out that one of the two journalists had actively collaborated with WikiLeaks – a structure that only the lazy person does not associate with the Kremlin. And then it became clear that it was the Russians who, having all the technical documentation, had supplied these engines, extracting them from old missiles of various types.


Even Elleman himself, upon learning of this scandal, was quick to refute the New York Times materials, saying the following: “I did not claim that the Ukrainian government was involved in the possible transfer of missile engines to North Korea.”


By the way, look at the information that various American and European publications are now posting on the secret cooperation between Russia and North Korea. Recall that the US Treasury Department has imposed sanctions against the Russian port agency Profinet, which has allowed at least six DPRK ships – some of which are subject to sanctions – to enter Russian docks. We recall the Agrosoyuz bank of the Russian Federation, which is also included in the “black list” of the United States, and which is considered to be involved in financing the process of creating weapons of mass destruction in the DPRK. In particular, it was through the Agrosoyuz financial institution that the representative of the North Korean foreign trade bank in Moscow transferred funds.


Let us also not forget the North Korean migrants who, despite the UN resolution, continue to go en masse to work in Russia. Some of them are learned chemists. And what is quite evident – there are views on the continuation of the nuclear program by the DPRK.


However, what is important here is to understand the reasons why the Russians have therefore organized this information attack. This will help us understand the reasons for their present.


Dilapidated plaster.


The Korean missiles “were specially made. Obviously, with this the Moscow delegates intended to solve several important tasks.


First, after the US president signed the “Countering America’s Opponents Through Sanctions” law (August 2, 2017), Moscow, while illuminating the situation on the Korean peninsula, aimed to force Washington into dialogue and soften his position on punishment. measures. At the same time it was necessary to demonstrate that the sanctions are meaningless and that Ukraine is a “troublemaker” not only in the Donbass, but also on the American borders.


Secondly, talks between Peter Poroshenko and Donald Trump on the supply of American weapons to Ukraine, in particular, the Javelin anti-tank missile systems, intensified. It was important to strengthen the positions of those American politicians who had opposed this step.


Third, it was important to change the emphasis on information and avoid an international scandal. Remember, a few days before publication in the New York Times, German rocket engineer Robert Schmucker showed that Russia is directly involved in the creation of North Korean missiles.


Later, when representatives of Russian special services had poisoned the Skripal family, the Russian mass media replicated the information about the alleged UN report.


They pointed out: “Ukraine confirmed to a group of experts that the DPRK’s ballistic missile engine was more likely to contain separate components than the RD-250 engine.” The Russian porpagandists called this “confession of guilt”.


***


Now we see an identical situation. That is why it is not necessary to look for information on the source, who spoke of such a bad Ukraine that is supplying engines to Chinese trainer aircraft. Do not delve into the bio of the authors of this note.


There is one more thing that needs to be understood: this biased and distorted information reached the Washington Times reporters not by chance. The source of the leak, as you know, is not in Washington.


However, this time the question is not just about our reputation, our relations with the United States. It is the beginning of the Kremlin campaign to destabilize the situation in Ukraine on the eve of the presidential elections in our country. Moscow is trying to get its man to Bankova and get a majority in the Ukrainian parliament. What we see now says one thing: the game has begun!

by sprotyv.info